lördag 14 maj 2011

15:07

Igår kväll såg jag och älskling på tv länge, från halv elva till halv ett. Det var Lady Gagas sista konsert på Madison Square Garden på sin 1,5 år långa turné! Det var asbra! Nu var det visst repris precis nu idag, så jag ser den igen..medan jag sitter här och drönar mig.

Idag var vi uppe med tuppen när klockan ringde vid halv nio, eller inte. Vi gick med mödosamma steg upp, åt frukost och gjorde oss iordning (ville egentligen sova längre) men vi hade bestämt att åka ner på stan och förmiddagsfika och titta efter Tony Hawk igen. Det blev take away kaffe från Espresso House, jag köpte en citron och vallmomuffin där, med citronkräm inuti och smuldeg som topping, jättegod! Älskling ville istället ha donut till sin kaffe och köpte en på det där donut-stället inne i Gränden.
Vi tog vårt fika och satte oss på gräset i solen vid S:t Lars kyrkan, mycket mysig stund! Sedan promenerade vi runt lite i stan, bland annat förbi det hotell vi tror Tony bor på, men ingen Hawk där. Sedan blev det en snabbvisit till Myrornas innan vi cyklade hem igen.
Vid halv fem ska vi cykla in till stan igen, det blir pizza middag innan Tony Hawk i Cloetta. Det börjar redan halv sju så det blir en väldigt tidig middag som var tvungen att gå snabbt, pizza blir ju då kanon!

Inga kommentarer: