onsdag 11 maj 2011

11:33

Ska snart äta lite lunch, har skrivit och läst lite om trycksår hittills. Det blir nog bra, hinner sitta imorgon förmiddag också så det är lugnt.
Kände att jag ju måste berätta för er om gårdagen.
Vi åt middag vid fem redan, efter att ha kommit in från vår lilla utflykt till en gräsmatta strax här utanför vårt hus. Det blev couscous-sallad med fetaost, ruccola och tomat och till detta lite dressing och köttbullar. Vi kände direkt att nu börjar vi tröttna på köttbullar, sådana där färdiga, uäck. Det blir inte sådana nu på väldigt lång tid, hemgjorda eller inga alls får det bli. Men nog om det.
Efter middagen tog vi våra röda och gröna faror ner till stan för att gå på vernissage. Beas vän Frida kom aldrig med, hon  var trött eller något. Det blev jag och älskling, det var inte så många foton på utställningen men det var roligt ändå, cider och chips serverades men det hoppade vi över, det var ju tisdag förbövelen!
Efter denna korta stund på museet (högst tio minuter) gick vi ner mot Bosses där älskling köpte en glass och sen gick vi över till Ben & Jerrys där jag köpte min glass. Två kulor i bägare blev det för min del. Vi satte oss på en lite solig plätt nere vid S:t Lars kyrkan och njöt av våra godingar innan vi mätta och glada gick/cyklade hem igen.
När man har varit ute sådär vill man ju helst inte vara inne mer sen och glo på tv, men vi hade inget för oss så vi tittade på filmen vi hade hemma från Lovefilm, Gossip, en svensk film med massor av bra skådisar. Dock kanske inte den bästa filmen eller handlingen men alla som var med är ju kanon. Alla från Lena Endre, Marie Richardsson, Susanne Reuter till Gunilla Röör, ja alla var med vill jag lova! Ja, det var vår tisdags det.

Nu: Lunch innan jag hoppar på cykeln och beger mig till universitetet.

Inga kommentarer: