måndag 26 september 2011

11:26

Jag sitter här och tar en kopp te med knäckemacka med smör på, mums! Det är dagens elvafika det, jag tycker det är gott att liksom ta en elvafika när man har varit uppe länge och har en pluggahemmadag. Men såklart ska fika stå för någonting nyttigt, inte onyttigt fika. Haha.

Känner att jag är på gång med bakgrunden till vår uppsats. Vi har delat upp lite som ska vara klart tills på onsdag då vi ses och jobbar tillsammans igen.
Nyss kom posten, jag ska få 5900 i lön vilket känns bra, för det jag jobbade i augusti. Alltid lika kul med lite extra klirr i kassan, men ska spara de pengarna till någonting välbehövligt. Kanske en resa sen när jag pluggat klart och jag och älskling äntligen har tid att åka någonstans, hur härligt som helst!

Men nu ska jag fortsätta med uppsatsen en stund, sen blir det paus och läsa mat-tidningen som vi fick på posten idag, Matmagsinet heter den, vi fick den som prenumeration i julklapp av Beas föräldrar och det var ju inte helt fel, den är verkligen bra med många bra vardagsrecept att laga, och det kan man ju verkligen behöva ofta: veckoinspiration till bra vardagsmat, inspirationen är verkligen inte alltid den bästa!

Inga kommentarer: