onsdag 21 september 2011

17:05

Det är väl på tiden att jag visar er mitt fynd från en antikaffär i Nyköping som vi besökte i helgen. Ett par ljusstakar blev det för min del, och det var nu alltså dags att ta bort ljusstaken vi har på vårt köksbord och byta ut mot dessa små godingar, visst är de fina?? Jag bara älskar dem! Sen att det inte är något äkta grejs får duga så länge. Hittade nämligen ett par mer äkta ljusstakar i samma affär men de kostade 475 kr och det var jag ju inte beredd på den här gången så det blev de billiga så länge! Men nästa gång ska jag vara beredd med lite mer antik-köp-besparingar och köpa de dyrare, om jag nu hittar några mer sådana fina!

Men dessa får alltså duga så länge. Ljusstaken som vi förut hade i köket fick istället byta plats och flytta till en liten bokhylla i vardagsrummet, man får ju ändra om ibland liksom. Är toknöjd!









Och juste, nu fick vi anledning att tända ljusen i de nya stakarna också. När älskling kom hem från skolan vid tresnåret tog vi en 21:a kaffe med sockerkaka vi hade i frysen. Alltså 21.a är ju vårt datum, om en månad den 21:a oktober firar vi 2,5 år tillsammans, det är banne mig en lång tid det!

1 kommentar:

emma sa...

jätte fina! :)