måndag 19 september 2011

14:12

Nyss varit på hemköp, köpt kex till brieosten vi ska äta ikväll. Vi fick den med oss från Beas föräldrar från helgen..Gott! Innan det blir det kycklingsallad till middag med rödlök, fetaost, tomat, gurka och ruccolasallad, mycket gott och nyttigt med för den delen:) Men då kan lite ost och kex passa bra efteråt som lite dessert eftersom man annars lätt blir hungrig fort på just sallad.

Tog även en sväng till apoteket för att köpa en fotfil till älskling och hämtade ut ett paket som jag inte förstod vad det var, men en avi hade jag fått. Och i paketet låg....trum di dum...(trumvirvel): ett vattengrej till strykjärnet. Ni vet en sådan där liten behållare med pip som man ska ha vatten i och fylla på strykjärnet med när man stryker med sitt ångstrykjärn. Clever! Hade nämligen sagt till min mor att jag inte har något sådan och får använda vår såsskål med pip när jag stryker för att fylla på vatten, jobbigt. Bra att ha grej men kanske inte ett så roligt paket;)Men men.

Nu ska jag plugga lite till och snart blir det nog en kaffe kan jag tro, med älskling.

Inga kommentarer: