tisdag 27 september 2011

Ni anar inte vad som just hände? Höööjden av otur!
Vi fick hem våra pizzor från Mona Lisa, via onlinepizza.
Jag skulle öppna min kartong och upptäckte till min stora förskräckelse att ett hörn av pizzakartongen var helt blött, det vill säga att min pizza också var blöt..det är inte första gången från pizzeria Mona Lisa heller, och förra gången hände det miiig, usch! Men tur som det var så var det denna gång bara ett litet hörn av pizzan som var "skadad" så jag kunde skära bort den lilla biten och strunta i att äta den.
Så kom problem nummer två: jag ställer pizzakartongen på diskbänken för att skära upp min första pizza-slice för kvällen, så händer det, pizzakartongen står antagligen inte riktigt helt och fullt på hela diskbänken så när jag börjar skära min pizza välter pizzakartongen och min pizzaslice och halva kartongen faller till golvet, pizza fyllning på golvet, min pizza ännu mer förstörd och söndrig...jag tänker att jag får väl äta den så men så är älskling så snäll att hon går och köper en ny pizza till mig på Grillen här i Ryd, så där är hon nu, huuur gullig som helst! Värsta olyckskvällen för mig, med andra ord...Men jag ska äta den bit som blev hel och kvar av min pizza till lunch imorgon iallafall, så den var inte helt trasig, haha. Det hela slutade med att jag bara kunde skratta åt eländet...fy bubblan!

Inga kommentarer: