söndag 25 september 2011

15:03

Jag vill här och nu tipsa er om god choklad:) Det började med att jag och Bea fick en liten fin present av hennes jobbarkompisar när vi hade grillkväll nu i somras. De hade köpt en liten blomma och två paket Marabou Premium 70% choklad med smak av pistage och hallon. Hallon är inte min favorit men sorten med pistage var jättegod. I fredags när vi handlade bestämde jag mig för att prova på en annan smak av denna sorts choklad. Det blev Sea Salt pecan, och den var också sådär himelskt god! Smakade nästan som mörk choklad med små små jordnötsbitar, smakade inte alls massa groteskt med salt utan helt enkelt riktigt god. Och heller inte så onyttig, 70 % är ju helt okej faktiskt plus att man blir ganska mätt efter en bit redan eftersom att mörk choklad ju är så mäktig, mumsigt va? Så de här två sorterna vill jag nu tipsa er om, mummiga!





Inga kommentarer: