söndag 18 september 2011

15:47

En snorig uppdatering ( jag gick och blev med förkylning igår eftermiddag och nu är den i full gång med näsduk varannan minut, kantad nysningar och en kliande hals som tvingar mig att hosta). Jag går på halstabletter för att lindra hostandet och näsdukarna går med andra ord åt som aldrig förr..

Som tur är blir det lätt middag ikväll: biff med svamp (som vi plockade i nyköping i helgen) och potatis i ugn...eller hur, visst låter det som en lätt middag? Ja om det är så att Beas mamma lagade det i fredags kväll och vi då åt det till middag och sedan fick med oss matlåda hem så vore det ju enkelt och det är det! haha, vi behöver bara göra potatisen och det går ju på ett litet kick, ska bli sååå gott!

Förövrigt fick vi med oss jättemycket god mat hem från deras frys: fem påsar köttfärs, biffar, och annat kött att göra köttgryta på:) Mumma! det är alltså inte lagat utan bara fryst! Jättesnällt! Plus att det blev sju påsar trattkantareller och tre påsar svart trumpetsvamp till vår frys (hälften av det vi plockade i fredags), den andra hälften tog Therese (Beas syster hem), vi delade ju såklart lika:) så nu har vi massa god svamp till svamppasta, trattkantarellsoppa och kanske lite svamp bredvid till en god kötträtt, det kommer bli suuuper!

Men som sagt, sjuk är man och nu ska jag plugga inför att träffa Mia imorgon och göra examensarbete, det hoppas vi att min snoriga nästa klarar av!
Tjohej!
(Mer uppdatering om helgen kommer men den har varit helmys såklart:)

1 kommentar:

emma sa...

gudars så gott! :) lyxigt med svaamp!