torsdag 10 februari 2011

16:42

Jaha ni, torsdag kväll. Imorgon ska jag till skolan klocka nio, sen får vi se hur lång tid det tar. Förhoppningsvis är vi klara så att jag kan åka med elva-bussen hem igen. Det blir skönt! Jag måste ju nämligen vara laddad och klar vid tvåtiden då jag ska vara hos frisören där jag ska sitta sedan i några timmar. Få både färg och slingor inkladdade i mitt hår, eller ja, vi får se. En sak är iallafall säker: det kommer inte att bli billigt, men förhoppningsvis ursnyggt och någonting nytt och härligt! Vi får se vi får se..

Idag har jag inte varit ute på hela dagen, det känns alltid lika segt, liksom. Att bara strutta runt inne, men jag har ju hunnit med att baka bröd, så det är jag stolt över! De blev goda sa Bea, (hon åt en när hon kom hem).
Ikväll skulle vi ha ätit svamppasta till middag men vi har ätit pastarätter två kvällar den här veckan redan så det skulle ha blivit en tredje kväll idag, vilket vi inte hade någon lust med. Istället blir det nuggets med ris och soja. Gott!
Vi har även planerat hela helgens meny med massa folk som ska komma hit: vi har kommit på följande:

Lördag: Lunch med pappa och Gunnel vilket blir pastasallad som vi lagar iordning. Sedan kaffe och glass typ till efterrätt, man får göra det enkelt för sig ibland.
Söndag: Fika bestående av hemgjorda chokladrutor som jag gör där på lördagsmorgonen, väääldigt ambitiöst!
Måndag: hemlig meny! (jag vet ju att vissa som kommer läser min blogg och jag vill inte avslöja en massa) Det blir iallafall gott vill jag lova!

Puh, sen är ätar-helgen äntligen över. Det sköna är att sedan har alla firat min födelsedag så sen kan jag andas ut, bäst att bara ta allt på en gång så är det över. Jag är inte så mycket för allt för mycket hets och stress och firande när man fyller, har aldrig varit min grej riktigt...Men i helgen blir mysigt att träffa alla iallafall:)

Inga kommentarer: