fredag 25 februari 2011

21:40

Fredag idag, ledigt från praktiken och skönt. Vi åt frukost på sängen, smörgås, juice, kaffe och yoghurt. Jag hade dock gjort kaffet alldeles för starkt så jag kunde inte dricka upp, tråkigt.
Vi tog det sedan lugnt på förmiddagen idag, jag läste lite och vilade mig, Bea med. Sedan blev det lunch och lite mer vilande innan vi gick ner på stan runt tretiden.
Nere på stan gick vi nästan direkt till Espresso House och tog en fika, jag hade ju som sagt inte druckit så mycket kaffe till frukosten så jag var så himla kaffesugen. Till kaffet åt vi någon slags morotsmuffin med fullkorn, kanel och sedan frosting ovanpå, typ som mortskaka fast en muffin. Det där fullkornet vet jag inte riktigt var det kom in, men goood var den.
Efter muffinsen gick vi till H&M, där köpte jag en väska. Efter detta gick vi på alla bokreor i stan, vi kom fram till att bokrean inte var så vidare jättebra kanske. Vi köpte iallafall en pocket: Linda Skugges bästa och värsta som typ är en samling krönikor av Linda Skugge själv. Jag köpte även en bok av Denise Rudberg, Åse.
Efter dessa turer på stan gick vi hem igen, var hemma så sent som klockan sex faktiskt. Men det gör ju inget, det är ju fredag och allt.

Nu ikväll har vi ätit tacos, sett på tv och bara haft det mysigt. Imorgon får vi se vad som händer, jag blev sugen på att gå mer på stan och kolla på kläder förut när vi var på stan men gjorde inte det eftersom att jag hade lovat Bea att inte göra det idag. Så det kanske blir att jag går en stund på stan imorgon. Bea ska jobba mellan 9 och 11 så innan det blire bara vila för min del.

Nu ska jag vara duktig och skriva klart ett skolarbete, på en fredag, det är duktigt.
Puss

Inga kommentarer: