lördag 26 februari 2011

17:55

Idag är det lördag, dagen till ära. Jag vaknade upp när Bea gick upp halv åtta, sen somnade jag om och vaknade igen när hon gick till jobbet tjugo över åtta. Då kunde jag inte somna om igen utan gick upp, gjorde frukost: smörgås, juice, kaffe och yoghurt. Jag åt frukost och såg två avsnitt OC. Efter detta tog jag en lång, välförtjänt dusch. Resten av förmiddagen bestod i att diska, föna och platta hår, smink och påklädnad följt av lunch vid halv tolv snåret när älskling kom tillbaka från jobbet.

Vid halv ett mötte jag Emma nere på stan, vi gick runt och småshoppade lite, jag köpte en vit skjorta på HM och en sjal på Mq. Jättefina saker som jag ska lägga upp bild på sen! Efter all shopping och gående i affärer gick vi till Mokka och fikade. Jag drack kaffe och tog en sådan där god rulle med kräm i av typ havreflarns som är doppad i choklad i ändarna, mums! Emma drack också kaffe och åt en tonfisksmörgås.



Vid halv fem var jag hemma igen, älskling var mysig och vi småpratade lite innan vi kom på att pirogerna vi ska laga till middag ikväll tar en stund och att själva röran som ska vara i ska kallna innan man har den på degplättarna (degen som förövrigt även ska jäsa innan man kan sätta in pirogerna i ugnen) så det skulle med andra ord ta lång tid. Nu har vi precis gjort röran och älskling står och diskar, jag latar mig lite innan degen till pirogerna ska göras.

Ikväll blir det kanske lite Melodifestivalen och sen lite film, La vie en rose (filmen om Edith Piaf) har vi hyrt från lovefilm och ska se. Godis till detta! Om vi orkar efter de goooouda pirogerna som ska fyllas med röran bestående av: kyckling, bacon och champinjoner i creme fraiche och soja, mums!

Nu ska jag göra deg, hejs!

Inga kommentarer: