tisdag 22 februari 2011

21:30

Sitter och tar en kvällskaffe, det är mysigt! Jag ska gå upp klockan fem så snart ska jag gå till sängen, lägga mig och läsa lite och bara ha det mysigt. Älskling skriver en hemtenta så det kan hända att jag får sova själv den första timmen/timmarna för att hon vill sitta uppe och få lite gjort. Det är mysigt att ligga där och småsnooza lite någon timme för att sedan känna hur någon annan kryper ner där bredvid en, det är bara bäst ibland....Det är en utav alla de miljoner saker som gör att livet är härligast att leva.

Imorgon ska jag alltså på min första praktikdag på Vårdcentralen Vilbergen, antar att det blir till att få följa med på lite hembesök och sådant när jag går med distriktssköterskan. Skoj! Hembesök brukar ungefär innebära blodprover, såromläggningar och insulinsprutor till de som inte kan sköta detta själva. Typ. Kanske kompressionslinda ben, det är lite svårt tycker jag, ska övas på denna termin.
Den här terminen ska jag även bli expert på Sår och sårvård då jag ska läsa en valbar kurs inom detta, roligt!
Nu börjar min nacke att värka av att behöva hålla upp mitt huvud hela tiden, alltså dags att luta sig tillbaka och se lite OC till, läsa HM-katalogen och njuta av lugnet före pluggstormen de kommande veckorna.

natti natti.

Inga kommentarer: